07.06.2019

Sosiaalinen media ja sen hyödyntäminen rekrytointimarkkinoinnissa

Oletko miettinyt rekrytointinäkyvyyttä – mihin kanaviin satsataan, missä tulisi petrata? Miten te hyödynnätte sosiaalista mediaa rekrytointimarkkinoinnissanne? Lue Poolian markkinointivastaavan vinkit onnistuneeseen rekrytointimarkkinointiin!

Samalla kun Online-markkinointi on muuttanut tapoja tavoittaa ihmisiä, on myös rekrytointimarkkinoinnin työkalupakki mennyt osin uusiksi. Siinä missä asiakkaat löytävät yritysten palvelut ja tuotteet verkossa etsintöjensä tuloksena, kannattaa myös paljon rekrytoivien yritysten miettiä, miten työnhakijat löytävät heidät verkossa. Miten te hyödynnätte sosiaalista mediaa rekrytointimarkkinoinnissanne?

Poolia Suomi Oy:n markkinointivastaava Milla Rimpiläisen vinkit onnistuneeseen rekrytointimarkkinointiin:

1. Laadi markkinointisuunnitelma siitä, millaisella sisällöllä ja missä haluat kohderyhmäsi tavoittaa. Yksinkertaisimmillaan tämä voi olla työpaikkailmoituksen jakamista toivotun kohderyhmän suosimilla sosiaalisen median sivustoilla ja eri keskustelufoorumeilla. 

2. Kehittyneempi strategia voi olla esimerkiksi tavoittelemaasi kohderyhmää kiinnostavien artikkeleiden tai blogien julkaisu eri kanavissa. Aiheena voivat olla esimerkiksi yrityksenne hyvät työtyytyväisyystulokset tai mielenkiintoiset toimeksiannot ja projektit, joiden parissa yrityksenne työskentelee. 

3. Kaikki verkot vesille! Käytä omaa ja kollegoidesi verkostoa työpaikkailmoitusten, blogien ja artikkeleiden jakamiseen. Kannusta tiimiäsi aktiivisuuteen sosiaalisessa mediassa. Jos haluat saada myös passiivisemmat ja työpaikkailmoittelua ei niin aktiivisesti seuraavat osaajat kiinnostumaan yrityksestänne, on verkostoituminen ja online-markkinointi tullut jäädäkseen myös rekrytointeihin. 

4. Työntekijälähettilyys on edelleen tämän päivän juttu! Se parantaa työtyytyväisyyttä ja lisää sitoutumista organisaatioon. Katso 10 esimerkkiä Digitalistin sivuilta!

5. Seurattavuus ja jälkihoito: Mikäli tehtävään ei tule sopivia hakijoita, mieti vastaako titteli tehtäväkuvausta ja/tai voisiko ilmoitustekstiä muokata houkuttelevammaksi? Onko ilmoitus ollut kohderyhmälle sopivassa kanavassa – pitäisikö kenties kokeilla sponsoroitua näkyvyyttä tms.? Tarkasta myös eri kanavien statistiikat ja muista ilmoittaa hakijoille, kun haku on päättynyt. Prosessin pitkittyessä ja etenkin haun päätyttyä on ensiarvoisen tärkeää ilmoittaa siitä hakijoille. 

Kauttamme saat veloituksetta laajan näkyvyyden rekrytointiviestillesi: Poolian hakijapankki (n. 12.000 hakijaa), Oikotie, Monster ja Mol -sivustot, Poolian uutis- ja tippikirjeet, Facebook, Instagram, Twitter ja LinkedIn-sivustot. Lisäksi meillä on käytössämme eri oppilaitosten rekryilmoituskanavat ja -alustat. Hyödynnämme myös nostopaikkoja esim. Taloussanomat.fi / Kauppalehti.fi / Iltasanomat.fi / HS.fi / Digitoday.fi bannereissa sekä tarpeen mukaan teemme kohdennettua sponsoroitua näkyvyyttä esim. Facebookissa. Poolian kokeneet rekrytointiasiantuntijat varmistavat yhdessä markkinointitiimin kanssa yrityksenne työpaikkailmoitusten näkyvyyden markkinoinnin verkostossa.

Ota yhteyttä!

Poolia Suomi Oy


Milla Rimpiläinen
markkinointivastaava
milla.rimpilainen@poolia.fi
0207290836